30.07.25 wizyta .Co za nienawiść do Ukraińców. Przyprowadziłam mamę, ma 74 lata, żeby załatwić sprawę z emeryturą, składaliśmy dokumenty rok temu, ale pracownica ZUS-u zachowała się niewłaściwie, upokorzyła nas i odpowiedziała szyderstwem, czyli ledwo się powstrzymała. Mimo że mama pracuje i płaci podatki. Teraz strach iść do ZUS-u!!!
W pismach rozliczających wpłatę na wierzytelność ZUS pisze można skorzystać z usług doradcy ds. ulg i umorzeń, w momencie kiedy składa się dokumenty to po pierwsze są one uznane jako niedostarczone, a później ZUS stwierdza, że egzekucja i tak będzie bardziej skuteczna. Więc po co takie stanowisko w Urzędzie: do przeprowadzania gruntownych analiz, a w końcu podpisywania odmów a w uzasadnieniu powoływania się na nieostre przepisy vel. bo tak trzeba ? Aż dziwnym jest że jeszcze nie ma odebranego tytułu przyjazny Urząd. Co więcej egzekucja prowadzona jest nawet z nadpłat podatku z Urzędu Skarbowego, nie rozliczana a pieniądze poprostu giną. Dzisiaj nastała jeszcze lepsza historia: składki za miesiące maj, czerwiec 2016 spłacone, w rozlicznej korespondencji ten jakby to nie stwierdzić (przyjazny) urząd to podpisał a w PUE pojawia się od nowa zadłużenie w kwocie 407,81 zł do którego trzeba doliczyć odsetki plus opłatę egzekucyjną, czyli czeski film, nic więcej tylko komedia pomyłek. co więcej złożono wniosek o umorzenie okresu od maja 2016 do lutego 2019, w związku z tym iż ZUS w rozlicznej korespondencji podpisał się że rok 2016 jest spłacony a umorzono okres od lipca 2016 do stycznia 2019. Czyż nie wskazane jest obawiać się o swoje składki ? Dalsza część historii w dniu wczorajszym złożony został wniosek o umorzenie i przeliczenie świadczenia w związku ze spłatą składek za okres luty 2019 co było widać w Panelu PUE a dzisiaj zadłużenie na kwotę 452,02 zł w cudowny sposób się pojawiło, nie mówiąc o dalszym zadłużeniu wynoszącym już blisko 164,00 zł za okresy maj-czerwiec 2016, nadmieniam w bieżącej korespondencji podpisanym jako spłacony. Naprawdę jednak trzeba się bać, zaryzykować stwierdzenie, że ZUS jako (przyjazny) urząd do bankructwa doprowadza
Pani w czarnych włosach i zrobionych rzęsach przy okienku do składania wniosków bardzo niemiła. Takie uwagi jakie Pani mi dzisiaj stosowała warto sobie od kieszeni schować. Strasznie nieprofesjonalne zachowanie i niemiła obsługa. Niepolecam
Brak i formacji że dnia 2.05.25r nieczynne. Trzeba jechać i pocałować klamkę by się dowiedzieć że nieczynne. Tylko w jednym momencie co ja byłem było 5 osób pod drzwiami i czytało kartkę że nieczynne. A ile to przez cały dzień osób się od drzwi odbiło.
Oceniam działanie konkretnego urzędu, a nie całej instytucji.
Przez tygodnie próbowałam załatwić jedną sprawę, ale nigdy nie miałam czasu, żeby pojawić się osobiście. W końcu umówiłam spotkanie online – i to był strzał w dziesiątkę.
Przemiła pani dopytała o szczegóły, od razu zajęła się sprawą i pomogła mi rozwiązać problem. Na koniec zapytała jeszcze, czy mam inne pytania albo czy w czymś może mnie doinformować. Całość przebiegła szybko, sprawnie i w bardzo sympatycznej atmosferze.
W tym Urzędzie byłem po raz pierwszy, fajne miejsce i można załatwić przeróżne rzeczy, do końca nie wiem jakie są toalety, czy czyste czy brudne, bo nawet nie byłem i nie wchodziłem. Miałem do załatwienia sprawę z Rentą socjalną nie było trzeba długo czekać dzisiaj o godz. 14 z minutami, Pani mnie przyjęła do okienka numer 10, byłem razem ze swoją Mamą. Pani była pomocna, wszystko wytłumaczyła, nie mam żadnych złych zastrzeżeń, szybko się uwineliśmy.
Bardzo polecam. Miła szybkami profesjonalna obsługa. Na wszystkie pytania odpowiedziała. Poświęciła mi dużo czasu. Wszystko poszło tak sprawnie że sam się zdziwiłem. Polecam tą placówkę każdemu. Nie patrzcie na opinie ludzi którzy mają smutne życie.