Chciałbym wyrazić swoje niezadowolenie z obsługi podczas składania wniosku o nowy dowód osobisty. Siedząc naprzeciwko kobiety, która miała przyjąć mój wniosek, zaczęła dzwonić i korzystać z telefonu komórkowego, nawet na mnie nie patrząc, a ja już siedziałem przy jej biurku. Poczułem się zlekceważony. Moim zdaniem jest to bardzo nieprofesjonalne i niegodne pracownika instytucji publicznej. Proszę, postarajcie się poprawić jakość obsługi klienta, podejmując działania mające na celu poprawę standardów pracy w tym urzędzie.
Byłam złożyć wniosek o nowy dowód osobisty. Pani, która przyjmuje te wnioski, co chwilę gdzieś odchodziła, mimo że ludzi było pełno. Kiedy w końcu nadeszła moja kolej, zaczęła dzwonić gdzieś i bawić się telefonem, a ja stałam i czekałam jak głupia.
Starogard Gdanski - miasto w województwie pomorskim, stolica Kociewia. Założone w 1108 roku i jest jednym z najstarszych na Pomorzu (pierwsza nazwa „Starigrod”). Wielokrotnie niszczone, trawione przez pożary, oblegane (np w okresie tzw „potopu szwedzkiego (1655-1660) i przechodziło z rak do rak (krzyżacy, Prusowie, Szwedzi). W 1950 roku do nazwy „Starogard” dodano „Gdanski” (dla odróżnienia z miastem Starogard położonym na Pomorzu Zachodnim). Jest tu trochę zabytków m.in: kościół Św. Mateusza z XlV wieku (z XV wiecznym freskiem „Sąd Ostateczny), kościół Św.Katarzyny (1802 rok), fragmenty XlV wiecznych murów obronnych (z basztami w których obecnie mieści się Muzeum Historyczne), XlX wieczne kamieniczki na rynku (ze średniowiecznymi fundamentami).
8 maja 2025 roku zwiedzałem Państwa piękne miasto i nie mogłem natrafić na jakiejkolwiek poczcie na widokówki. Nie było ani jednej.
Idąc już na pociąg powrotny do Słupska postanowiłem dosłownie w ostatniej chwili wejść do ratusza i zapytać o informację turystyczną.
I to był bardzo miły akcent na koniec dnia oraz dobre wspomnienie Starogardu Gdańskiego. Pracownicy uśmiechnięci, pomocni. Na korytarzu natrafiłem na pana który zaprowadził mnie do działu promocji, a tam z kolei inny pan (młody wysoki z kozią bródką - niestety nie spojrzałem na nazwisko na drzwiach), przyjął mnie bardzo serdecznie i po minucie miałem nie tylko widokówkę ale i inne gadżety związane z miastem.
Wszystko mi poopowiadał i wyjaśnił. Chciałem mu podziękować za idealne podejście do turysty i jeśli powstanie informacja turystyczna, jest to idealna osoba do kontaktu z ludźmi.
Bardzo dobra wizytówka miasta. Takich pracowników trzeba doceniać i o nich dbać bo rzadko się zdarza by ktoś był tak profesjonalny w podejściu do odwiedzających miasto.
Pan burmistrz powinien wiedzieć jakie ma perełki wśród pracowników.
Wróciłem z miasta usatysfakcjonowany. Nie dość, że miałem 300 zdjęc budowli i pomników to jeszcze na koniec ten miły akcent w ratuszu.
Już od wejscia ujęła mnie przychylność, kultura i elokwencja pracowników U.M. - zaczynając od Pana z ochrony i przemiłej Pani, która pokierowała nas do właściwego pokoju.
W ciągu dalszym - profesjonalna obsługa, fachowe doradztwo i cierpliwości Pracownika z Działu Podatkow, który w spokojny, empatyczny i jasny sposób wskazał istotę naszego błędu w wyliczeniach, pomógł skorygować problem i naprowadził sprawę podatku gruntowego na właściwe tory.
Wielkie podziękowania i wyrazy szacunku. Instytucja zyskuje dzięki takim Pracownikom i przywraca wiarę w życzliwość Urzędu.