Pewnego razu mój wychowawca był na egzaminach próbnych
i nie mialem jak dostać zwolnienia żeby pójść do domu kiedy poszedłem do gabinetu Katarzyny S i Beaty D
Do pani kasi nie mam nic świetna pani dobrze wykonuje prace i ogólnie bardzo ją lubię lecz w tym czasie była zajęta z panią od muzyki lecz przed wejściem Normalnie PODKREŚLAM normalnie
i wszedłem na sam start gdy wszedłem do gabinetu pani katarzyna była zajęta zauwarzyłem to odrazu
lecz pani Beata odrazu po wejsciu miała do mnie pretęsie i powiedziała mi tak "CZEMU WCHODZISZ JAK DO OBORY?" czy jakoś podobnie lecz podszedłem i spytałem się czy napisała by mi zwolnienie i jak miałem mówić że mój wychowawca jest niedostępny ponieważ był na próbnych eg8 klasisty to powiedziała mi bardzo agrestywnie jakby siedziała tam za kare
DO WYCHOWAWCY dowidzenia Bardzo nie właściwie zachowanie lecz miałem z nią lekcjię i była bardzo miła nie wiem czemu w tej sytuacji była tak bardzo wnerwiona
Szkolę nr 5 w Piastowie niestety trudno określić inaczej niż miejscem, które boryka się z licznymi problemami, zwłaszcza pod względem atmosfery panującej wśród uczniów. Patologie, które mają miejsce w tej placówce, są niestety powszechne i wpływają negatywnie na całą społeczność szkolną.
Jednym z największych problemów jest brak odpowiedniego nadzoru ze strony kadry pedagogicznej nad zachowaniami uczniów. W wyniku tego braku nadzoru często dochodzi do sytuacji konfliktowych, agresji, a nawet przemocy wśród uczniów. Brak skutecznych działań prewencyjnych sprawia, że szkoła staje się areną dla różnego rodzaju patologii społecznych, co z pewnością negatywnie wpływa na klimat panujący w placówce.
Dodatkowym problemem jest niewłaściwe traktowanie pewnych grup uczniów przez ich rówieśników. Brak aktywnego wsparcia ze strony kadry pedagogicznej skutkuje stygmatyzacją i wykluczeniem niektórych uczniów, co jest sprzeczne z ideą edukacji, która powinna być dostępna i wspierająca dla wszystkich.
Nie można także pominąć kwestii bezpieczeństwa w szkole nr 5 w Piastowie. Niestety, wiele przypadków agresji i stosowania przemocy między uczniami sprawia, że uczniowie nie czują się bezpieczni w murach placówki edukacyjnej. To nie tylko zagraża ich fizycznemu bezpieczeństwu, ale również negatywnie wpływa na ich psychikę i zdolność skoncentrowania się na nauce.
Dodatkowo, niezadowalające warunki infrastrukturalne szkoły sprawiają, że proces nauki staje się utrudniony. Brak odpowiednich środków dydaktycznych i zaniedbane pomieszczenia szkolne sprawiają, że jakość edukacji nie spełnia oczekiwań uczniów i ich rodziców.
Warto podkreślić, że te problemy nie są jednorazowymi incydentami, ale stanowią stały element życia szkolnego w tej placówce. Konieczne są pilne działania ze strony dyrekcji, nauczycieli oraz organów nadzoru edukacyjnego w celu poprawy sytuacji. W przeciwnym razie szkoła nr 5 w Piastowie ryzykuje utratę zaufania społeczności lokalnej i niewątpliwie negatywny wpływ na przyszłość edukacyjną uczniów.
Jednym z najważniejszych problemów tej szkoły jest podejście nauczycieli do swojej pracy. Wielu z nich wydaje się być całkowicie zniechęconych do nauczania. Zdarzało się, że nie chcieli udzielać odpowiedzi na pytania uczniów, a czasem wręcz wyśmiewali te pytania. To powoduje, że dzieci tracą chęć do nauki. Nie raz nauczyciele używali obraźliwych słów w stosunku do uczniów lub stosowali karne metody, które nie tylko nie przyczyniają się do rozwoju intelektualnego dzieci, ale wręcz go niszczą. Dodatkowo, brak zaangażowania ze strony szkoły w rozwiązywanie problemów i komunikację z rodzicami jest też ogromnym minusem. Jeśli zgłasza się jakieś obawy dotyczące nauczania lub zachowania nauczycieli, to spotyka się to z obojętnością lub nawet odrzuceniem tych problemów. Ostatecznie, moje doświadczenia z Szkolą Podstawową nr 5 w Piastowie nie pozostawiają mi żadnych pozytywnych wspomnień. Jako rodzic oczekuję, że moje dziecko będzie miało możliwość zdobywania wiedzy w przyjaznym i wspierającym środowisku, a niestety w tej szkole to się nie dzieje. Mam nadzieję, że ta opinia zostanie wzięta pod uwagę i przyczyni się do poprawy sytuacji w tej placówce.